söndag 22 januari 2012

Skön utedag

Vi vaknade upp till snö i morse. Jag fick sovmorgon till halv nio sen åt vi frukost och lagom till den var klar ville Wera sova. Jag kände för att komma ut på en power walk så jag sattepå mig träningskläder och bäddade ner Wera i vagnen. 1 tim promenad på 5.5 km senare var jag pigg och full av energi.
Vi gick ut och tog med oss lite picknick och begav oss först till Torsgränd sen vasaparken. Vi hade sällskap av Otto som är våran granne och har alltid tagit hand och lekt med Walter sen den dagen vi flyttade hit.







Jag hade så kul i backen och åkte minst lika mycket som killarna.

Korvbröden som jag bakade innan blev riktigt bra och väldigt hemmagjorda. I receptet som kommer från boken BRÖD med Heléne Johansson stod det att om du en gång gjort dessa korvbröd kommer du nog aldrig mer köpa hem från butiken igen. Måste säga att det v ar väldigt lätt. Vi får se vad barnen tycker på lördag....
I morgon måndag och efter en helg med både ögninflammation (Walter är bra men Weras ögon är kletiga) feber och hosta så tycker jag Walter är frisk och pigg att gå till dagis. Så som han har lekt med Otto idag. Sen skulle det vara skönt att få förbereda hans födelsedag i morgon. Stor dag på tisdag!!! Åh vad jag älskar födelsedagar.

Kram F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar