tisdag 10 januari 2012

Hemma hos oss

just nu sitter jag och tittar på ett favoritprogramm som jag hade förra året. Sveriges Mästerkock. Då satt jag höggravid och grät till varje deltagare som gick vidare. I år är jag inte gravid men ta mig tusan sitter jag här och får tårar i ögonen efter varje som går vidare... Är jag ensam om detta? Hur som helst ett väldigt bra programm.
I soffan har jag även sällskap av en sovande Walter. Han har även gjort mig sällskap två nätter i rad i våran säng. Han som annars sover utan ett pip om nätterna har vaknat och kommit över till oss. Inte så jätte skönt med tanke på att även lilla Wera har kommit över under natten.
I morse frågade jag varför han inte vill sova i sin säng, då berättade han att han är rädd att det är ett monster i garderoben... Skönt att han kunde sätta ord på vad han var rädd för. Har även hört att det är vanligt att 4:åringar kan börja drömma mer och är i största allmänhet lite oroligare om nätter/kvällar. I natt provar vi med att ha dörren öppen till garderoben och med lampan tänd.
Annars måste jag säga att 4:års åldern är en härlig ålder. Han har blivit så stor och kan förklara och förstår på ett helt annat sätt. Kan beskriva och sätta ord och känslor på saker och ting. Han är som en liten kompis. Alla tokheter som Wera gör nu (som är ganska mycket) då säger Walter -mamma sådär som Wera gör nu så gjorde aldrig jag när jag var bebis.

Idag innan Fredric åkte och klättrade satte han ÄNTLIGEN upp våra tavlor som stått på golvet i si sådär 2 år. Tack för lånet av borren fam Scher och tack Loppan för hjälpen hur dom skulle sitta. Nu ska bara dom två tavlorna ovanför soffan flyttas ihop lite mer.





Fixar även inbjudningskort till Walter kalas. Han har själv bestämt hur dom skulle se ut. Jag föreslog en glass.... NEJ mamma det ska vara Blixten. -Såklart:-)
 Måste även säga att det är skönt att vardagen är tillbaks igen. Walter är på dagis och jag hänger med Wera. Igår var vi tillbaks med Power Walk på morgonen med Petra och det hade jag saknat. Det är mysigt att vara lediga ihop men när man är hemma själv med båda barnen så blir det inte så mysigt längre. Frukost, luncher samt fixa middag. Torka bord, torka golv efter en kladdig Wera. Olika luncher till tre st, hänga tvätt, stryka bla bla bla. Ja ni vet. Att göra detta varje dag blir jag lite oinspirerad av. Nu har jag varit hemma i ett år och jag kan erkänna att jag längtar till att börja jobba igen.Men jag ska även njuta dessa tre månader som jag har kvar hemma med min skatt. Det är så delat detta för det är säkert sista gången så jag ska passa på att ta vara av varje ögonblick.

Nu är jag hungrig också... har en vecka som jag kör inget sockaer och inga kolhydrater. Nej nu går jag och lägger mig, spännande att se hur många som vaknarupp i våran säng i morgon.
Kram!!

1 kommentar:

  1. Morfar tror också att de är ett monster i garderoben.Jag sover hos mormor

    SvaraRadera