lördag 28 januari 2012

Kalas!!!

Så var det dags för Walter 4 årskalas. Gillar att förbereda och tänka ut kalas. Walter var med i planeringen och han ville ha ett Blixten McQueen kalas även i år. En röd tårta var ju även beställd av födelsedagsbarnet och han fick verklien en röd blixten tårta. Är såå nöjd med resultatet. Fredric gjorde det mesta av detaljerna och den fantastiskt fina bilen, blev riktigt imponerad av hans skapar kundskaper.

Är nöjd med att kalaset började kl 12, då bjöd vi på korv med bröd. Sen blev det leka i Walters rum och två anordnade lekar, då var barnen sådär fokuserade... Efter det var det tårta, sjunga, kakor och bullar. Såhär i efterhand kännde jag att de var lite dumt att ha två "sittningar" inte det lättaste med 3-4 åringar. Dom vill nog hellst bara äta i farten samtidigt som dom leker. Men bra att tänka på till nästa gång.
Sen var det den klassiska fiskdammen, hade först tänkt göra en skattjakt men varför göra det krångligare när det är just fiskdam som barnen vill ha...
Tack alla som kom och firade Walter idag med alla fina presenter. Walter sa efter kalaset - mamma jag blev glad för ALLT som jag fick :-).
Ingången till vardagsrummet hade jag hängt ballonger och gjort ett kollage med bilder på Walter.







Min fina farmor hade gjort 3 sorters kakor till Walters kalas.

Visst blev tårtan fin!! Är imponerad av Fredrics fina bil.


Gott med korv!!

Fina Nadia

Walter hade valt party hattar till alla kompisar.

Sixten

Douglas och Olivia

Så fick vi sjunga och Walter blåsa ljus. Alla barn ville ha blixten tårta men knappt ngn av barnen åt...haha.


Föräldrarna, Petra, Johan och Julia

Perfekt med 6 st barn

Lillasyster fick också vara med på ett hörn

När kalaset var slut satte Fredric barnen i vagnen och båda somnade ganska så fort. Jag stannade kvar hemma och röjde undan allt och dammsög. Sen mötte jag upp dom andra på stan. Fredric hade fixat god middag på köttbaren så vi passade på att gå till Clarion Sign Hotell och sätta sig i deras sköna fotöljer och ta ett glas vin. Wera vaknade och underhöll oss och även andra... Men det gick bra och det var mysigt att göra ngt annat. Walter vaknade på vägen hem. Middagen blev såå god. Det var massaolika  köttsorter i bitar som var marinerade i vitlök chili mm. Stekte på i ca 4 min till det chilibea och sen god sallad.
Nu i kväll var vi bjudna på 33 års kalas men eftersom Wera somnar så tidigt så stannade jag hemma med henne men Walter ville följa med pappa på kalas så dom gick i väg för en stund sedan. Konstigt att se Walter gå i väg halv nio på fest... Men sov man 2 tim mitt på dagen så kan man göra sånt. För han kommer lätt vara vaken till kl elva-tolv. Och jag är inte lika pigg utan skulle kunna gå och lägga mig nu. Men jag ska njuta lite av tystheten ett tag till.
Kram från soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar