torsdag 19 januari 2012

Tyst vecka på bloggen

Bloggen har verkligen kommit i sista hand denna vecka. Fotograferar och tänker att denna bild ska jag lägga upp på bloggen men sekunden efter har det hänt ngt annat och bilden har glömts bort.
Det har varit en extrem saknad efter Fredric denna vecka, jobbigaste hittils som han varit bortrest. Ändå har min underbara mamma varit här nere och hjälpt mig med barnen. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör det tufft. Det är nog en kompot. Jag har känt mig lite halv hängig, ont i halsen och snuvig, Wera har varit mammig och super trött och grinig på kvällarna, jag har hämtat Walter kl två varje dag då han velat gått hem tidigare, jag har sovit dåligt på nätterna och när Walter vill ngt ropar han bara på mig och inte på mormor.  Ja så idag när Fredric kom hem var den en otrolig glädje. Walter har varit som en klisterlapp på honom hela dagen.

När vi sa hej då till mamma såg jag att hon också var trött och hon tyckte nog det skulle bliskönt att komma upp till pappa och lugnet i Tällberg. Men tack snälla mamma för din hjälp och sällskap.
Weras utveckling exploderar just nu, hon ska upptäcka nya saker hela tiden och klättrar gärna upp på alla stola, alla pallar alla bord ja ALLT med höjd. När jag upptäcker henne och säger -Men Wera... då skrattar hon bara till svars. Hon är en sådan busunge. Sen om hon inte får som hon vill, tex leka med Walters bilar som är det roligaste, då blir hon så ARG. Skriker och viftar med händerna och pratar med Walter på sitt lilla sätt. Oj vad det finns vilja i den lilla kroppen. Väldigt roligt att se hur olika dessa syskon är.

Nu är det 5 dagar kvar tills Walter fyller 4 år, det är nedräkning varje dag och det pratas presenter varje morgon. Han önskar sig bara racerbilar från Bilar 2..... Hur många bilar ska denna kille ha egentligen. Men det roliga är att han har koll på varenda bil och leker med alla bilarna så fint. När han sätter igång och leker kan han hålla på så länge.  Tåg är ockås ngt som kommit in i hans lek så det är kul med lite blandning i alla fall.






I morgon är det fredag och Fredric ska in och jobba några timmar. Hade hoppats på att han skulle vara helt ledig men skönt att han kommer hem tidigare. Jag tror jag ska ckecka ut lite då och åka ner till NK och kolla in rea. Har inte kollat eller handlat ngt på rean i år. Har som löfte detta år att inte köpa ngt onödigt varken till mig eller barnen. Ska tänka till om jag verkligen behöver det och inte gör några impulsköp. I morgon ska jag reka efter en kappa, har ingen och behöver en tills jag börjar jobba. Har gått igenom min garderob och vet nu exakt vad som behövs och inte. Känns bra och vuxet och framför allt ekonomiskt. Hoppas jag kan behålla detta under hela året....
Kram!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar