lördag 25 februari 2012

Hustankar

Både jag och Fredric pendlar fram och tillbaka ang hustankar. Ena dagen bo kvar i lägenheten, andra dagen flytta till större lgh och en annan flytta till hus. I veckan blev hus väldigt lockande och ag blev tipsad om två hus som var till salu i Tollare Park vid Nacka. Nytt område som ska byggas och vara klart 2013. Mysigt område nära vatten, dagis och skola och Sickla och kommunikation in till stan. Blev helt såld på det nyproducerade huset. Kontaktade mäklaren men igår fick jag reda på att Boda husen hade sålts. Blev lite deppig, för jag gick in så för detta. Och jag gillar nr huset är nytt och bara att flytta in. Det finns fler hus till salu närmre vattnet men då blir priset över 6 miljoner. Detta hus som vi såg kostade 5 milj.
Här ska det nya området växa upp. Vi har i alla fall bestämt oss för att åka runt och titta på olika områden och skapa oss en känsla. Bromma, Enskede eller Nacka. Nu ska jag göra mig ordning inför min kusindag. Ska bli så kul. Fika, shopping, middag och drink på ngt mysigt ställe. Sen övernattning. Wera mår sådär så vi får se om övernattningen blir av. Ha en bra dag! Kram

3 kommentarer:

  1. Bromma, Bromma, Bromma!!! Kom och fika hos mig så lovar jag att du blir såld på vårt område.

    SvaraRadera
  2. Går också i hus-tankar. Bor i en liten tvåa i stan med min kille och har börjat titta på hus nu men främst i norrort. Svårt att veta när det är dags bara, innan vi skaffar familj eller vänta tills vi är en till och inte får plats längre i lägenheten.
    Hur tänker ni kring olika områden? Har ni kompisar som bor i Bromma, Enskede o Nacka? Ligger det bra till där ni jobbar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bodde kvar i våran 2:a som låg inne i stan tills våran son var 1 år och det fungerade jätte bra sen blev det en 3:a i samma område.
      Men nu som sagt kanske hus???
      Jag har (och gör fortfarande) älskat att bo inne i stan under mina mammalediga år.
      Bästa låga för jobbens skulle vara Bromma.
      Men vi får se... Svårt det hör.

      Radera