lördag 18 februari 2012

Sista kvällen

Sista kvällen i stugan. Jag och Petra packar det sista så det ska bli smidigt i morgon. Kl 10 ska vi vara ute ur stugan. Idag har det snöat igen... men det stoppade inte mig och Petra. Vi tog tidiga passet och åkte ut redan kl nio och körde i en tim. Backarna var perfekta. I eftermiddag åkte vi till ett stort äventyrsbad. Perfekt häng med barnen, trodde dock det skulle vara större men kul hade vi. Sista kvällen avslutade vi med lite bubbel, gott kött och en god mangosalsa. Till efterrätt blev det Gino. Vi har även sett katastrofen i Melodifestivalen.

Denna vecka har varit över mina förväntningar. Jag har aldrig direkt varit på sådan här skidsemester och visste egentligen inte vad jag skulle tycka. Men detta var absolut inte vår sista skidresa. Jag har åkte skidor varje dag och det har varit så kul, vi har fått frisk luft Walter har lärt sig åka skidor helt själv. Vi har ätit goda middagar och mysiga frukostar. Perfekt upplägg med att ha mamma o pappa med oss halva veckan och Fam Wigh resten av veckan. Walter och Sixten har lekt så bra ihop och det har fungerat så bra med oss andra.
Jag brukar längta hem efter ett tag men efter denna vecka har jag inte alla ngn längtan hem. Saknar inte att tvätta, vika tvätt, tänka ut vad vi ska ha till middag, lämna på dagis, hämta på dagis.
Nej jag hade lätt kunnat stanna lite till och framför allt har det varit så mysigt att ha semester med familjen och att umgås såhär mycket. Walter har verkligen uppskattat att ha pappa nära så mycket.

Nej nu har jag skrivit klart och ska gå och lägga mig (jo min säng längtar jag efter)
I morgon har vi en lååång resa hem i ett riktigt dåligt väder. Vi kör först till Tällberg och äter lunch och sen vidare. Wera gillar inte att åka bil...kan bli en kul resa.
Sov gott!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar