torsdag 30 december 2010

Effektiv dag

Igår var en bra och effektiv dag. Dagen började med snabb frukost och lämning av Walter hemma hos Loppan och Linus. Sen åkte jag ner till stan för att bli fixad i håret av bästa Emma. Tänk vad det gör mycket att bli snygg i håret särskilt nu när man inte känner igen sig själv när man tittar i spegeln...
Hämtar Walter och allihopa äter en lunch på söder innan vi tar bussen hem och både jag och Walter dyker ner i sängern och sover. Jag 1 1/2 tim och W 2 1/2.... Dock inte så bra för kvällens sömn.
Jag gör en stor sats med köttfärssås som jag fryser in och det blir även kvällens middag. Mia och Douglas kommer över och äter och D och W leker för fullt.
På kvällen passade jag även på att göra i ordning en kättfärspaj som ska frysas in. Jag boar verkligen nu och fyller frysen med bra mat att ta fram när bebben kommit.
Full med energi hela dagen och bra med sovstund som fyllde på energin.
Men natten har varit knasig både för mig och Walter. Jag har sovit jätte dåligt och vrider och vänder på mig hela tiden och hittar ingen bra ställning. Walter har pratat i sömnen och vid fem vaknade han och ville gå ut till soffan... Han fick välling och jag hörde hur svårt han hade att somna om. Men vi lyckades somna om till halv sju sen blev det TV i soffan. Inte en helt vanlig natt eftersom han sover vanligtvis till halv nio i annat fall. Men han har itne varit ledsen. Hmm konstigt, det blir nog en sovstund i dag också för våran del.
Kram från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar