lördag 4 december 2010

Sjukstuga

Idag vaknade vi upp till en bra lördag och en pigg och frisk Walter. Annat var det natten mot fredagen då vi vaknade av att Walter kräktes i sängen. PANIK!! Jag har sagt att min mardröm just nu är om vi ska få hem kräksjukan. Vipps var den här och när man väl står mitt i det löser man alltid situationen. Walter var så duktig på natten och kräktes i toaletten så det blev inga mer nerkräkta sängkläder i alla fall.
Jag var hemma hela dagen igår och jag lyckades sova i två timmar på dagen efterosm det inte blev så mycket sömn på natten. Men under hela dagen fick inte W behålla ngt.Han somnade i alla fall redan halv åtta på kvällen och jag och F fick en lugn kväll framför Idol. Vi lyckades hålla oss vakna till halv tio... Sen blev det sängen.

Natten blev bra och Walter vaknade kl tre och ropade på mig. -Jag vill ha välling sa han då. Provade lite och han somnade om direkt, phu att det fick stanna kvar i alla fall. När vi vaknade kl åtta var hela familjen utsövd och Walter sa. -Mamma jag vill ha massa mat, jag vill ha potatismos!! Då vet man att han är frisk.
Jag känner mig bara mer och mer höggravid och har inte mycket energi kvar om dagarna. Men idag hade jag ett mål och det var att ta bussen ner till Proud som ligger på Karlavägen, där införskaffade jag mig i en fin gravidklänning som kommer bli bra till framtida middagar med jobbet och julafton. Nu har vi fikat på goda frallor från Brunkebergs Bageri, W sover i soffan coh Fredric gör klart sitt designade pepparkakshus. Bildbevis kommer.

Vi ska försöka göra denna kväll så bra det går, vi skulle egentligen gått ut och ätit på Griffins Steakhouse med några vänner men jag vill inte lämna över Walter till Loppan oc Linus i fall han smittar.
Kram F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar