måndag 14 februari 2011

Helgen som gått

Denna helg kunde ha börjat så mycket bättre. I fredag var Fredric hemma och vi skulle ha en mysig dag i hop. Men min dag började med att jag frös som bara den och förstod att jag fått feber. Feber och nyförlöst är ingen bra kombo vet jag sen tidigare. Då febern inte gav sig bestämde vi oss för att åka in till gynakuten på eftermiddagen. Där blev vi sittandes i nästan 3 tim, inte den roligaste fredagen direkt och särskilt inte med en liten bebis. Men som tur är hon så snäll sådet var inga problem. Läkaren gjorde en jätte grundlig undersökning och det visade sig att jag fått en inflammation i livmodern. Jäkla skit rent ut sagt, jag som trodde det var urinvägsinflektion. Fick dubbla antibiotika kurer och på vägen hem blev det bara värre, fick smärta i både rygg och mage och febern gick upp till 39 grader. Snälla Loppan hjälpte oss med hämtning av Walter denna dag så det var skönt.

Natten till lördagen var hemsk, har aldrig frysit coh svettats så mycket som jag gjorde då, vaknade på lördagen och mådde inte alls bra. Så tråkigt att detta hände eftersom det var denna lördag som min älskade syster och hennes fina killar Abbe och Bille skulle komma. Men vi tog det lugnt här hemma och min syster tog hand om mig. Fredric gick på kalas med Abbe och Walter. Nadia hade 3 års kalas och det var så snällt att Abbe fick följa med, killarna hade haft det såå roligt. På kvällen började det äntligen vända och igår mådde jag ok. Idag känns det bra men jag och Wera satnnar inna då det är -15 grader i Sthlm. Man lurar sig lite för ute skiner solen och det är SÅ fint väder. Hade varit perfekt med en promenad men jag väntar tills allt känns helt bra och temperaturen är lite bättre.

Snart kommer min kollega Jenny över med lunch, ska bli så kul att träffa henne, har inte setts innan jul och vi som sågs varje dag innan. Har verkligen saknat henne.
Nu hoppas jag att jag får hålla mig frisk och bara får njuta av att vara mamma.
Här kommer bilder från helgen.
Kusinerna leker och jag kan säga att ALLT åkte fram i Walters rum. Dom hade väldigt roligt. Så kul att se.

Bille 4 månader.

Morfar träffar Wera för första gången och han är stolt att hon har fått morfars (och mammas) haka.
Kram Frida

1 kommentar:

  1. Fy Frida så tråkigt! Håller tummarna för att det bara blir bättre nu.

    Stor Kram
    M

    SvaraRadera