torsdag 10 februari 2011

Lycka

1 vecka har redan gått och det känns som om Wera kom i förrgår, tiden går verkligen så fort. Men vilken underbar tid det är. Hon är så fantastiskt snäll och anpassar sig in i våran familj. Just nu i början är det egentligen bara äta, sova och byta blöja. Sova kan hon verkligen, sover hela nätterna med två eller tre amningar men hon vaknar kanappt utan bara tar bröstet och så somnar hon om. Walter går på dagis och Fredric jobbar, så jag får sådan egen och mys tid helt själv med Wera och det är så fantastiskt. Walter är inne i en fas då han har fantastiskt roligt på dagis, fröknarna säger att han har så roligt och vill inte gå hem när vi hämtar honom. Det känns skönt att det är så. Här hemma är han väldigt aktiv och vill leka med mycket med oss, just nu är det mycket Mamma Mu. Jag får vara Mamma Mu nästan hela tiden.... Mot Wera är han så fin, berättar varje dag hur mycket han älskar henne och han har inte visat ngt tecken på svartsjuka och han har så förståelse när jag ammar och är med Wera. Känns väldigt bra, håller tummarna att det fortsätter så.

Igår hämtade jag Walter själv och var ensam med barnen i 2 tim, kändes jätte stort, men det gick bra. Fick till och med testa på att amma samtidigt som jag skulle hjälpa Walter på toaletten och torka med en liten bebis fast vid bröstet, ja det gick det med:-).
Jag mår bättre för varje dag som går och känner att jag kan utöka mina promenader dag för dag. Men om kvällarna känner jag ett tryck där nere och måste ligga ner mycket. Men jag är så glad att allt fungerar som det ska.

Nu ska jag hoppa in i duschen, min mamma kompis Jeanette och hennes lilla Ella kommer förbi idag med lunch, ska bli mysigt att ses. Sen kommer Anna-Marit från BVC hit och ska titta och väga Wera. Skönt att få hembesök.
Ha en bra torsdag. Det blev mer ett status inlägg idag men det är kul att läsa sen hur det var i början.
Kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar