lördag 19 mars 2011

Energidag

Igår hade jag en sådan toppen dag på alla sätt. Veckan i övrigt har ju varit lite vab och det innebär hemma med två barn + att jag själv varit förkyld och hängig. Ingen bra kombo. Mitt tålamod har varit likamed noll. I bland känns det som om Walter bor på ett hotell och jag är hans passupp. -Mamma hämta mina bilar, mamma kom och gör detta, mamma kom.... mamma kom. Hela tiden och jag säger till att NEJ mamma gör inte allt till dig, då blir han sur och tyst eller tjatar ihjäl mitt huvud så jag till slut hämtar som där bilarna.... Så jag har känt en viss irritaion nu när vi båda gått hemma här tillsammans.
Så när Emma skulle komma och äta frukost här hemma med oss igår kände jag mig väldigt glad att jag ändrade om och i stället träffades vi på nyöppnade Mocco på Dalagatan. Väldigt mysigt ställe och frukostan var jätte god. Två timmar senare och några koppar kaffe och massa prat var jag fylld av energi igen. Sådana frukostar måste göras om.

När jag kom hem åkte vi över till Sickla, killarna gick till Andys lekland och lekte och jag och min lilla tjej gick och shoppade. Köpte mina skor som jag suktat efter länge, det blev dock inte Acne skorna utan ett par från Nilson och då blev det 2000:- billigare. Sen köpte jag massa bodysar till Wera i stl 62 då hon växer så det knakar. Hon är ingen liten nyfödd bebis längra.... Men ganska skönt faktiskt, mycket mysigare när det är lite mer att ta på.
På eftermiddagen åkte vi hem till Catherine, Fredrik och Adele. Där fick barnen leka (första klickade det inte alls mellan barnan men efter ngn timme var dom i full färd och lekte som bara den, jätte kul att se) Catherine korkade upp gott vin och bjöd på goda ostar innan middagen, älskar sånt. Tyvärr kan hon inte dricka själv då det väntar utökning hos fam Scher. Efter en god middag och lite vin och massa lek tog vi taxi hem vid halv tio och allla somnade väldigt fort den kvällen. Men jag var som sagt fylld av energi och var så lycklig över min händelserika fredag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar