lördag 17 april 2010

Mysig lördag

I morse när vi vaknade vid åtta utvilade och glada gjorde vi oss i ordning och sprang över gården hem till Petra, Niclas och Sixten. Där bjöds det på god frukost, gott bröd från Brunkebergs samt gott kaffe. Så myisgt att vi har varandra så nära och att vi kan springa över och äta frukost ihop. Jag älskar lördagsfrukostarna så nu när Fredric inte är hemma blir det inte på samma sätt. Men denna lördag kunde inte börja bättre. Tack underbara ni!!
Efter frukost gick jag och Walter ner till stan. Målet var Rigoletto och se på Bio. Det var Spöket Laban som skulle visas. Det var första gången Walter var på bio och han ÄLSKADE det. Satt som ett ljus under hela filmen. Kunde knappt slita mig ifrån att titta på honom för han var så söt där han satt med sina stora ögon och tittade på Laban. När filmen var slut ville han se mer. Men efter 5 min i vagnen somnade han gott och han sover fortfarande. Så jag njuter i soffan ett tag.

Fredric är nu i Shanghai och är ledig över helgen. Han fått shopping rapport under dagen och han har hittat en hel del. Fick just ett meddelande att han satt och åt middag själv... Vill att han ska komma hem NU!!! Saknar honom så mycket. Nu börjar det kännas som lång tid. Jag håller tummen bara att det här j..la målnet försvunnit till nästa helg för jag vill inte vänta längre än så.
Hoppas ni har en mysig lördag. Jag och Walter ska ha lördagsmys med god mat. Vi har det bra han och jag men det saknas en pappa...
Kram

2 kommentarer:

  1. Söta ni! Ler fortfarande när jag tänker på lyckliga Walter med sina "glassar". Ha en fortsatt mysig helg så ses vi.
    Kram
    Matilda

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du HINNER med att fota, ge recept, ge återblickar från Walters lekstunder, åka till IKEA, ha kaffepaus och jag, jag bara sitter och häpnar....! Visserligen gjorde jag ett före- och efterprojekt i Abbes rum igår, men tanken att fota det, skriva om det och publicera det på en blogg är så lååångt borta från min tankeverkstad. Men det är KUL att följa dig och er vardag här. Sötnos-Walter som har kaffepaus med mamma på balkongen...

    SvaraRadera