måndag 26 april 2010

Härligt möte samt MÖHIPPA!!!

Vad hände?? Måndag redan och jag har inte uppdaterat bloggen på flera dagar. Men det har sina förklaringar. Mina dagar och kvällar har varit fylld av förberedelser först och främst av Jessicas möhippa som gick av stapeln i helgen. Det har varit svårt att skriva om allt sådant eftersom blivande fru är inne här och läser... Men vilken lyckad helg det blev.

Men för att backa bara lite kort så kom äntligen Fredric hem i torsdags. Jag och Walter stod nervösa med pirr i magen och väntade på honom på Arlanda. Det är så mycket känslor där på Arlanda, mina tårar kom och gick när jag se alla kramar och pussar. Men allra mest grät jag när min egna F äntligen kom ut ur dörrarna, som vi LÄNGTAT!!!
Hemma blev det presentöppning med massa fina saker, allt från en svart Fjällräven jacka till UGGS. Sen hade även Fredric köpt två jätte fina väskor till mig, måste säga att han är riktigt duktigt på det.
I fredags var jag ledig och fixade inför hippan. Det är vädigt roligt att få överraska sin vän och jag blev bara pirrigare och pirrigare ju närmre det blev kväll. Jag och Martina skulle kidnappa henne på Arlanda. Jessica hade anat att en hippa var på G inför lördag men hon anade inte att hon skulle bli kindappad redan på Arlanda. Där kom jag och M springandes och skrek JESSICA NU BÖRJAR DET!!! Hon blev sååå glad. Iförd ögonbindel åkte vi hem till mig där Catherine, Lena och Emma väntade med Cava ute på terassen. Vi åt middag och massor av vin. Fredric och Walter hade fått flytta hem till Petra och Niclas över natten.

Morgonen därpå satte den "riktiga" hippan igång. Vi började med frukost hemma hos oss, sen blev det ridning ute på gärdet och vi hade sådan tur med vädret, sol och +13. Sen lunch hemma hos Catherine och under hela dagen droppade det in fler vänner till Jessica som ville fira henne. Vi var som mest 17 st. Eftermiddags aktiviteten var det fokus på sång. Hon fick spela in "Tusen och en natt" med Charlotte Perelli. Efter 4-6 gånger kom hon igång och sjöng som bara den....
Kvällen och natten avslutade vi hemma hos Martina, där vi åt middag, drack ännu mer. Jessica fick öppna paket från var och en, väldigt uppskattat. Sen blev det show och dans. En jätte lyckad dag måste jag säga och jag såg på hela Jessica att hon var så glad och lycklig. Det gjorde mig så glad.







Söta underbara Jessia, du anar inte hur storlt jag är som ska få vara din tärna den 5:e juni i London!!!
Tack för att du är en sådan härlig vän.
Kram Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar