måndag 10 januari 2011

Vardag

Det är måndag och nu känns det verkligen som julledigheten är slut och vi är tillbaks i vardagen. Walter på dagis och Fredric på jobbet. Jag däremot sitter här i soffan och lyssnar på P3. Fixar lite saker med försäkringskassan och andra nödvändiga saker. Inväntar min mamma som åkte med morgontåget från Tällberg i morse, längtar verkligen efter henne så det ska bli så mysigt at umgås. Hoppas Wera i magen känner likadan och vill göra oss sällskap. Jag är så enormt laddad och taggad att åka in till BB och föda nu. KOM IGEN NU!!!!

Igår var ett av våra mål att hålla W vaken så han kunde somna i vanlig tid eftersom han skulle upp till dagis. Kan säga att det gick sådär... Fredric åkte och tränade på eftermiddagen och det var inget bra drag att lämna en höggravid mamma hemma ensam med en 3 åring. Jag var såå trött och jag och W hamnade i soffan framför en film. Efter en stund sov båda två och vaknade 1 1/2 tim senare och då stod kl på sex...haha. Lyckat. Det blev en sen kväll även denna dag. Men Walter lyckades ändå vakna kl åtta i morse så det var ok. Han lär nog vara trött till vilan.
Dagens utflykt idag blir till babyland där jag ska hämta en babyväska som man får som gravid, alltid kul med gratissaker. Sen har jag även fyndat en Mutsy ståbräda till våran vagn på Blocket som F ska hämta idag. Skönt att det är fixat i alla fall. Fortsätter mitt sökandes efter en syskonvagn, Urban Jungel vagnarna går som smör på Blocket...

Hoppas ni får en bra dag, solen skiner i Stockholm och jag öängtar efter våren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar